سوم ربیع سالروز ورود امام عسکری به گرگان مبارک

 

 

 

بدون تردید، قدمگاه مبارک امام حسن عسکری (علیه السلام) در محلّۀ سبز مشهد گرگان، الگوی بی نظیر ایمان و ولایت‌مداری دیار فرهنگ پرور استرآباد و جرجان است.

این مکان مقدّس که چون نگینی درخشان در قلب شهر می‌درخشد، می‌تواند به عنوان قطب مهم توسعۀ شهری در جهت فرهنگی، معنوی، اقتصادی، گردشگری و غیره نقش آفرین باشد و دستاوردهای بزرگی را برای استان گلستان به ارمغان آورد.

مع الاسف، این گنج ناب و دست نخورده نامکشوف مانده و از ظرفیت فوق العاده بالای آن در زمینه‌های گوناگون بهره گیری نمی‌شود و همچنان مورد بی‌توجهی و غفلت است.

سال گذشته، به همّت عموم مردم شریف گرگان و به طور خاص، با همکاری نهادهای انقلابی و فرهنگی از قبیل: برادران سپاه پاسداران، شهرداری، ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و دیگر نهادها و مؤسسات فرهنگی اقدامات شایسته ای به عمل آمد و در هفته فرهنگی شهر در جهت معرفی این مکان ازشمند تلاش شد. ضمن تقدیر از این کوشش ها، آمّا باید تلاشی در حد عظمت این نگین شایسته انجام شود.

امسال، سوم ربیع الثانی، سالروز ورود امام عسکری (ع) به شهرمان مصادف است با نهم آذر ماه (یعنی: شنبه ۹/۹/۱۳۹۸)

کتاب «نگین گرگان» تألیف این بنده ضعیف، به بررسی اسناد و مدارک قطعی تاریخی ورود امام یازدهم حضرت عسکری (علیه السلام) و حضور انکار ناپذیر حضرتش در این مکان پرداخته است.

امید که با مطالعۀ این کتاب، اهمیت این قدمگاه برین شهر گرگان بیشتر آشکار گردد و با چراغانی شهر و اقدامات عملی دیگر (بویژه از سوی نهادهای انقلابی و فرهنگی و شهرداری و هیئت‌های مذهبی شهر) در گرامی‌داشت و معرفی آن قدم‌های مثبت و مفیدی برداشته شود.

قرار ما نهم آذر، سالروز منور شدن شهرمان جرجان به قدوم پر خیر و برکت امام حسن عسکری علیه السلام، در قدمگاه آن حضرت واقع در محلّه سبز مشهد جنب مصلی نماز جمعه گرگان

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

4 نظر

  1. ارادتمند شما

    با تشكر از نگارش اين كتاب خوب … اي كاش يك كانال تلگرام هم تاسيس كنيد و مطالب منتشر شده در سايت را هم در آن كانال ميگذاشتيد چون فوروارد مطالب در تلگرام باعث ميشود يك مطلب زيبا و يا جمله ي قشنگي از شما با بازخورد بسيار مثبت فضاي مجازي مواجه شود و بسيار بيشتر ديده شود تا در سايت ….سايت را بايد هر فرد ابتدا جستجو كند تا بيابد …اما مطالب در تلگرام به صورت اتفاقي ديده ميشوند …براي مثال همين مطلب ورود امام حسن عسكري عليه السلام به گرگان را تا كسي عينا در گوگل نزند به اين مطلب بر نمي خورد ولي اگر كانالي داشته باشيد و همين مطلب را در آنجا بگذاريد افراد ممكن است مطلب شما را بازنشر دهند و بسيار بيشتر از اينجا نمود داشته باشد…به اميد توفيقات بيشتر شما.

    پاسخ
  2. هادی

    کاش درباره مسائل دینی صاحبنظران و اهل تحقیق کتاب مینوشتند
    ——————————————
    پاسخ:
    دوست گرامی، این بندۀ ناتوان تا حد ممکن، در بارۀ مسائل دینی تحقیقاتی کرده ام که نام آن ها در همین سایت موجود است. بسیار خوشحال می شم که تهیه فرمایید و پس از مطالعه، نظرات ارزشمند خودتان را حهت استفاده من ارائه فرمایید. با تشکر

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *